keskiviikko 17. toukokuuta 2023

Katkeransuloista

 En tiedä, miten tämän muotoilisin.. (ja kyllä, olin tietoinen kun parisuhteeseen ryhdyin, että miehellä on menneisyys ja se vaikuttaa). 

Välillä mielen kalvaa katkeruus tai joku, en osaa tarkasti kuvailla. Mua harmittaa suunnattomasti se, että miten miehen ex on kohdellut miestä, heijastuu myös meidän suhteeseen! Välillä tuntuu, etten voi olla rennosti suhteessa ja ettei tehdä asioita enemmän yhdessä perheenä. Meillä ei ole edes kaveripariskuntia, joita välillä kaipaan vertaistuen mielessä. 

Saan jatkuvasti kuulla, kun hänen ex teki sitä, tätä ja tuota. Saan kuulla, kuinka ex onkin katunut päätöstä erota. Kuitenkin näen exän somessa edelleen kuvia miehestäni, siis mitä h*lvettiä?? 

Välillä mieheni unohtaa olemassaoloni, kun hän sopii exänsä kanssa lasten tapaamisista. Minulle vain ilmoitetaan, milloin lapset tulee. Ja ei, lapset eivät ole ongelma. Minusta on ihanaa kun tulevat kaikki 4 isompaa toimeen keskenään. Mutta haluaisin kuitenkin osata täyttää jääkaapin paremmin tai olla ottamatta töitä. 

Miehen ex edelleen seuraa miehen sukulaisia somessa ja on kaveria facessa. Minä en. Tuntuu välillä, olenko edes olemassa. Okei, no sinne ei oo niin tärkeä, mut en tiedä oikeastaan, kuinka moni miehen sukulaisista tietää minusta. Olemme kuitenkin olleet jo pidemmän aikaa yhdessä ja asuneet koko ajan yhdessä myös. 

Yritän päästä näistä tuntemuksista yli, sillä en ole miehen ex, enkä tule olemaan. 

Meillä on hyvä parisuhde miehen kans, mut välillä tuntuu riittääkö se? Mitä miehen ex:ssä oli, mitä minussa ei ole? Sen ainakin tiedän, että perhe on minulle tärkeämpi kuin illanvietot. Exälle illanvietot ja baarit oli perhettä tärkeämmät. Sillon kun asuttiin samalla paikkakunnalla, olin kuin ilmainen lastenhoitaja, jolle voi aina sysätä lapset, kun ex halusi baariin. Onneksi mieheni piti välillä puoliani ja antoi minulle myös ”omaa” aikaa. 

En tiedä, mitä tällä haen. Pakko oli saada oksentaa kirjotuksen muodossa oma paha olo pois. 

Jotenkin tuntuu, että haen edelleen paikkaani tässä pakassa. Ehkä olisi keskustelun paikka miehen kanssa, hän joko ymmärtää tai ei. 

En tiedä, miksi miehen ex on päässyt näin ihon alle. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti